Tuesday 5 April 2011

madah rindu

Aku umpama sekuntum mawar,  cantik menawan dengan haruman lalu datang sang kumbang menyapa, memberi kasih menitip sayang lalu bermulalah suatu episod cinta agung antara kita.

Cinta ini umpama secawan madu dengan hempedu. Dilimpahi dengan kemanisan tetapi juga dipenuhi dengan pancaroba. Jika kita ingin merasai kemanisannya, jangan lupa untuk bersedia merasai kepahitannya juga.

Menanti esok fajar menyinsing..
Fajar esok,pasti tiba untuk kita,
membawa bersama penawar segala kerinduan,
untuk menyingkir segala kesunyian

Kesunyian..
Suatu anugerah pada sekeping hati yang kesepian.
Kesunyian..
Suatu ketabahan pada jiwa yang kelukaan
Kesunyian..
Suatu penyiksaan pada penantian kasih abadi.


Tahukah kau ….sayang ku?
Masa berlalu begitu perlahan tanpa diri mu..

Diri ku jadi tidak menentu…!
Aku rindu ingin bersama mu
Aku rindu ingin menyentuh mu
Aku rindu senyuman mu..

Aku rindu belai manja mu
Aku rindu nada suara mu
Aku rindu sentuhan mu
Aku rindu belaian kasih mu…

Arrrggghhhhhh…!
Aku dilamun rindu…!


untuk apa kita merindui..
jikalau semua itu hanya menyakiti
bermimpilah!!!!!.....
karena tuhan pasti akan memeluk mimpi-mimpi itu.

jangan pernah berfikir
lagi apa dia?,apa dia baik2 saja?
tapi berfikirlah
lihat saja nanti aku akan membawanya kebulan...

rindu hanya memadatkan masa
menghentikan langkah
hidup dengan rindu mendatangkan petaka dan jerawat sweerrr

tapi mimpi dia membawa kita melihat dunia
pake mimpi jangan peke rindu yang tidak jelas


2 comments:

  1. Rindu boleh tak salah, Rindu akan memantapkan lagi impian, Jika impian ada tambah dengan rindu, pasti ada jalan, cuma waktu tepat dan *bekal sedikit modal* untuk menzahirkan rindu....*Proposal separuh siaplah beb* Rindu yang terucap selalunya takda rasa, biarlah dizahirkan hehe

    ReplyDelete
  2. rindu tak biasa di ucap dan rindu akan selalu hadir di setiap saat setiap ketika....

    ReplyDelete